woensdag 18 januari 2012

Speel goed!


We zijn heel blij met deze primeur op de Lentefair. Johan Ansems maakt met zijn twee rechterhanden het meest prachtige houten speelgoed. We stellen hem graag aan je voor:

"Ik ben een gezellige veel te dikke opa van 2 mooie kleinzoons die enorm van het leven geniet. Mijn dochter heeft vroeger op de vrije school in Breda gezeten en zo is mijn hobby ontstaan al wist ik wel dat mijn handen goed stonden want in 1972 heb ik in Groningen een oude boerderij gekocht en die helemaal met mijn toenmalige vrouw opgeknapt. Sinds april verleden jaar heb ik een dakkapel op mijn huisje in Waalwijk staan en nu zit ik dagelijks op zolder lekker te knutselen nieuwe dingen te bedenken en voor de lente- en herfstmarkten die eraan komen een voorraadje te maken van de dingen die de kinderen leuk vinden. Niets mooiers dan de gezichten van kinderen als ze een mooi stuk speelgoed van papa en mama of opa en oma krijgen!
Voor de creatieve vaders of moeders maak in nu ook een aantal dingen van MDF om zelf te schilderen, zoals trekdieren met belletje,letters voor een lettertrein en daar ook de locomotief voor. Ook maak ik losse letters (lettertype dauphin) met diverse MDF platen van diverse afmetingen om zo zelf een naamplaatje of mooie spreuk te maken. Ik gebruik hiervoor MDF omdat ik het doodzonde vind om masief blank hout te beschilderen.
Elk jaar probeer ik 3 of 4 nieuwe speeltjes te maken om een steeds uitgebreider assortiment te krijgen.Zo heb ik ook al diverse malen op verzoek van ouders en zelfs vrije schoolwinkeltjes opdrachten gemaakt. Van spintollen en kerststalletjes tot pindakaaspalen (voor vogels), te veel om op te noemen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten